Het vorige thema is afgerond: 'ik ben jarig. '
De woordenschat: 'de taart, de ballon, het geschenk/het cadeau, de kaarsjes, blazen, uitdelen.
We merkten op dat we groeien en veranderen in de tijd. We deden spelletjes rond tellen. We oefenden tellen tot vier en evenveel nemen.
We leerden het lied
Hiep hiep hoera een hele grote taart
Omdat...... Vandaag verjaart.
Hoeveel kaarsjes staan er op?
Tip tap top
Volgend versje werd geoefend
Ballonnetje, ballonnetje ik blaas je op. Ballonnetje, ballonnetje je krijgt een dikke kop. Ballonnetje, ballonnetje ik laat je los.
We luisterden naar verhaaltjes over jarig zijn, feest en balonnen. We experimenteerden met balonnen. We maakten onze verjaardagskalender voor in de klas. We gingen spelend kaarsjes tellen op de taart. We speelden het spel: 'bonte ballonnen'?We speelden met plasticine.We beelden het verhaal uit van Karel die jarig is. We deden yoga met onze knuffel
.....
We sloten het thema af met een groot feest voor de klaspop Anna die drie jaar werd. We baktensamen cakes voor haar. Anna is blij met de vele tekeningen, attenties en warme knuffels. De kinderen waren zo trots om haar hun geschenkje te kunnen geven.